reklama

Politický marketing zvolenského primátora vol. 1

Už len 10 dní delí kandidátov od volebného moratória. Kampane vrcholia a nerozhodnutý volič práve v týchto dňoch (ak vôbec) navštevuje webové stránky kandidátov v snahe dozvedieť sa o nich a ich programoch viac.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ako človek, ktorý sa o marketing laicky zaujíma, som sa rozhodol Zvolenčanom trochu uľahčiť pracné hľadanie internetových sídiel uchádzačov o post hlavy mesta. Piati kandidáti sa môžu nechať inšpirovať, ako to v budúcnosti (ne)robiť. Uvedomujem si, že Zvolen nie je Bratislava, rozpočty na reklamu sú menšie a politický marketing v komunálnej politike mimo krajských miest je ešte v plienkach. Som však zarazený, že ani jeden kandidát sa neunúval do svojho tímu pribrať šikovného človeka, ktorý by ho navigoval základmi online marketingu, vizuálnej komunikácie či digitálneho sveta. A ak áno, boli to naozaj zbytočne vyhodené peniaze. Veď posúďte sami.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Postupne sa budem venovať každému z kandidátov.

Lenka Balkovičová
Súčasná primátorka

Pani primátorka podcenila (alebo precenila?) silu svojho mena. Po zadaní hesla „Lenka Balkovičová“ do Googlu sa zobrazí viacero článkov o jej pôsobení v meste či ohlásení kandidatúry, no ani jeden z prvých 9 odkazov voliča nepresmeruje na jej hlavné webové sídlo. Predpokladám, že je to tak v dôsledku zle nastavenej (alebo nenastavenej) služby AdWords respektíve SEO. Je nelogické postaviť marketing na svojom mene a potom ho nepodporiť platenou reklamou. Pre úplnosť však treba dodať, že prvým odkazom je jej Facebook Fan Page, kde je primátorka mimoriadne aktívna (a spomedzi kandidátov má ako jednotlivec najviac like-ov). Čo však s ľuďmi, ktorí Facebook nemajú, ale s internetom pracovať vedia?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Samotná stránka pôsobí veľmi amatérsky. Okrem zlého rozlíšenia titulnej fotografie, je tiež zle nastavené zobrazovanie sekcií, ktoré nie je prispôsobené „oku pozorovateľa“ ani zobrazovaciemu zariadeniu. To spôsobuje celkovú neprehľadnosť a zmätočnosť. Mobilná verzia je o čosi lepšia.

Úvodná časť webovej stránky primátorky.
Úvodná časť webovej stránky primátorky. (zdroj: prtsc 29.10.2018)

Časť „O mne“ – príliš dlhá, avšak nie až tak ako v prípade pána Snopka. Zlaté pravidlo „zmestiť sa na screen“ v tomto prípade bolo značne narušené. Najmä ak ide o súčasnú primátorku, ktorá mala 4 roky na to, aby sa svojim voličom poriadne predstavila. Kvitujem však snahu o vyboldovanie dôležitých častí, ktoré sa sna

Iritujúce reklamy
Iritujúce reklamy (zdroj: prtsc 29.10.2018)

žia udržať pozornosť čitateľa.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najhorším momentom sú pop-up reklamy, ktoré okrem toho, že sú iritujúce, evokujú mimoriadnu finančnú podvýživenosť stránky a obavu, že kým si volič dočíta, aké má primátorka so Zvolenom plány, do počítača mu vlezie jeden vírus za druhým.

gramaticko-štylistického hľadiska to tiež nie je na úsmev. Aktuality majú len 2 fotky (evidentne nie sú prelinkované s fotografiami z Facebooku, ktoré by sa updateovali sami), otázky na hodnotenie jej štvorročného panovania majú zbytočne veľa opakujúcich sa „prosím“ (to by malo byť navyše oddelené čiarkami, nakoľko ide o prístavok). Oslovenia „Vám/ Vašim/ Vami“ sú niekde s veľkým „V“ a niekde s malým „v“ (hoci v digitálnom marketingu sa od veľkého upúšťa, jednota prejavu je stále dôležitá).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako negatívum hodnotím tiež málo fotiek s mladými ľuďmi, ktorí boli dlhodobo jednou z cieľových skupín primátorky. Na druhú stranu, stručný výber a predstavenie podporovateľov je akurát vhodný. Pozitívom je tiež, že stránka nie je nadmerne rozsiahla, ako je to napr. u pána Snopka a je možné v nej jednoducho vyhľadávať.

Celkovo je na pováženie, prečo je kandidátska stránka súčasnej primátorky v takomto zlom stave, keď fyzická kampaň je na úplne inej úrovni. Byť nezávislým kandidátom je finančne nákladné, tvorba kvalitného virtuálneho „pí ár“ je však cestou ako sa dostať do pozornosti mladého (spravidla nerozhodnutého) voliča. To musí Lenka Balkovičová vedieť, lebo ako jediná z kandidátov je aktívna okrem Facebooku aj na Instagrame.

Odporúčanie pre pani primátorku: vo Zvolene má sídlo marketingová spoločnosť, ktorá sa stará o reklamu aj takým značkám ako O2, Volkswagen či Nokia. Do budúcna by bolo vhodné využiť ich poradenské služby.

Celkové hodnotenie: 4/10

Pavol Krajči

Pavol Krajči

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  2x

"Ty musíš byť tou zmenou, ktorú chceš vidieť vo svete." Gandhího nadčasový výrok patrí k mojim obľúbeným. Je pre mňa zhmotnením možností pretvárať svoje okolie k lepšiemu. V 21. storočí to ide mnohými cestami - koncepty smart city, šírenie osvety sociálnymi sieťami ale aj klasicky ústne či osobne ako právnik v rámci dobrovoľníctva. Môj záber je široký a záujem úprimný. Zoznam autorových rubrík:  Názory, komentárePolitika

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu