reklama

Politický marketing zvolenského primátora vol. 2

Prečítajte si druhú časť analýzy využívania nástrojov online marketingu kandidátmi na primátora vo Zvolene.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ako človek, ktorý sa o marketing laicky zaujíma, som sa rozhodol Zvolenčanom trochu uľahčiť pracné hľadanie internetových sídiel uchádzačov o post hlavy mesta. Piati kandidáti sa zas môžu nechať inšpirovať, ako to v budúcnosti (ne)robiť. Uvedomujem si, že Zvolen nie je Bratislava, rozpočty na reklamu sú menšie a politický marketing v komunálnej politike mimo krajských miest je ešte veľká neznáma. Som však zarazený, že ani jeden kandidát sa neunúval do svojho tímu pribrať šikovného človeka, ktorý by ho navigoval základmi online marketingu, vizuálnej komunikácie či digitálneho sveta. A ak áno, boli to naozaj zbytočne vyhodené peniaze. Veď posúďte sami. Druhým v poradí je:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Matej Snopko
Zakladateľ iniciatívy Zvolen pre ľudí

Výrazným pozitívom stránky je, že je ľahko uchopiteľná, stelesňuje motto kampane a iniciatívy, čo ju robí unikátnejšou a ľahko vyhľadateľnou. Síce ani po zadaní pána Snopka do vyhľadávača, Vám túto stránku nezobrazí v rámci prvých 9 odkazov, nemyslím si, že to bol cieľ. Páni Snopko a Košík stavili evidentne na kolektív čím sa štýlom (a nie len tým) priblížili napr. bratislavskému kandidátovi Matúšovi Vallovi. Netrúfam si odhadnúť či páni investovali aj do AdWords alebo SEO, možno to nebolo potrebné.

Úvodom nás privíta príjemný gif či krátke video stvárňujúce dronový záber na Námestie SNP. Síce je trošku nešikovne zostrihané a nepredstavuje plynulú osmičku, pozorovateľovi to až tak neprekáža. Čo bije do očí, sú zle umiestnené odseknuté torzá čelných predstaviteľov iniciatívy. Bez rúk a bez nôh sa voľne vznášajú nad strechami historického centra.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Vznášajúci sa kandidáti nad strechami historickej časti Zvolena
Vznášajúci sa kandidáti nad strechami historickej časti Zvolena (zdroj: prtsc (29.10.2018))

Bio vysvetľujúce iniciatívu je stručné, jasné a výstižné. Hoci na štylizácii by sa ešte dalo popracovať, predstavuje tím okolo pánov a vysvetľuje hlavný cieľ ich kampane. Nápad umiestniť ikony sociálnych sietí na hlavnú stránku je síce dobrý, sú však trochu nevýrazné a splývajú s hlavným roletovým menu. Stránka má takisto menej gramatických či štylistických chýb, než ako to bolo u úradujúcej primátorky. Pozitívom je tiež relatívne dobre spracovaná sekcia noviniek (oproti konkurencii), aj keď jednotlivé galérie sú až výnimočne zlé a absentujú tiež prelinky na tlačové správy či jednotlivé udalosti na Facebooku alebo na inú sociálnu sieť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dosť bolo komplimentov. Mierne výhrady mám aj voči logu, ktoré farbami pripomína logo skupiny Agel prevádzkujúcej Zvolenskú nemocnicu s poliklinikou. Navyše, na stránke sa v jej záhlaví zobrazujú „facebookovské páčiky“, ktoré na tomto mieste a takto umiestnené, rozhodne, nemajú čo hľadať (smutné je aj číslo 140 resp. 0, ktoré nekorešponduje s realitou).

Úplná katastrofa je aj ružová farba filtra cez GIF v sekcii „O Nás“, v ktorej sa pán Snopko takpovediac topí alebo sa do nej vnára (či v nej horí ružovým plameňom?). To isté platí aj u pána Košíka. Takýto filter a efekt by mohol byť pre niektoré osoby dokonca aj zdravotne závadný. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Horí ohník, horí...
Horí ohník, horí... (zdroj: prtsc 30.10.2018)

Najhoršie je však tzv. „bio“ o kandidátoch. U pána Snopka je dočítať ho do konca nadľudský výkon a to nie len kvôli nadrozmernému rozsahu, minimálnemu obsahu a centrovaniu na stred, ale aj preto, lebo nerozhodnutého voliča zaujíma, aký bude mať pán Snopko program a chce ho spoznať viac ako politika než ako priateľa na posedenie pri ružovom víne. Informácie sú zahlcujúce, neprehľadné a v konečnom dôsledku ich čitateľ preskočí. V rámci sekcie takisto chýba nenútený link na časť s jednotlivými kandidátmi.

Časť „Naši Kandidáti“. Nevidím dôvod, aby bolo aj v tejto sekcii potrebné fotku pána Snopka scrollovať tri sekundy. Poslaneckí kandidáti mali byť rozdelení v rámci roletového menu podľa obvodov. Volič sa v takto hutných informáciách stratí a je nútený použiť nástroj Ctrl + f (ak sa mu chce). 

Ukážka programu iniciatívy
Ukážka programu iniciatívy (zdroj: prtsc 30.10.2018)

K posledným dvom bodom naozaj stručne. „Náš plán“ - to nemôže prečítať nikto, kto sa naozaj veľmi nenudí alebo nie je rodinný príslušník niektorého z kandidátov. Absentuje tu akékoľvek členenie, prelinky, fotografie, zvýraznenie fontu písma či iné ozvláštnenie. Čo sa týka grafiky kandidátov, je príliš rozbitá. Fotky nemajú jednotnú veľkosť, čo narúša symetriu stránky (a nie v dobrom slova zmysle). Na dôvažok, kontakt by mal byť umiestnený v každej sekcii pre prehľadnosť a zjednodušenie.

Odporúčanie pre pána Snopka a spolukandidátov: pribrať do tímu aj mladého grafika prípadne sa poradiť s niekým nezaujatým, zredukovať najmä rozsah, umiestniť automatizovanú galériu z Facebooku, prejsť aj na iné sociálne siete.

Celkové hodnotenie: 5/10

Pavol Krajči

Pavol Krajči

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  2x

"Ty musíš byť tou zmenou, ktorú chceš vidieť vo svete." Gandhího nadčasový výrok patrí k mojim obľúbeným. Je pre mňa zhmotnením možností pretvárať svoje okolie k lepšiemu. V 21. storočí to ide mnohými cestami - koncepty smart city, šírenie osvety sociálnymi sieťami ale aj klasicky ústne či osobne ako právnik v rámci dobrovoľníctva. Môj záber je široký a záujem úprimný. Zoznam autorových rubrík:  Názory, komentárePolitika

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu